close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה דלקת מפרקים?

מערכת שורשיג אדר א, תשפב14/02/2022

אם תוך כדי קריאת הדברים הבנת שייתכן שישנה בעיה עם המפרקים שלך, זה הזמן לפנות לאורתופד מומחה ועדיף כמה שיותר מהר

תגיות:
המפרקים כואבים, אדומים ונפוחים? פעולות יום יומיות פשוטות לפתע מסובכות ומלוות באי נוחות? ייתכן שהבעיה היא דלקת מפרקים שצצה משום מקום, וכדאי לטפל בה כמה שיותר מהר בכדי להחזיר את השגרה לקדמותה – ללא כאבים מיותרים. במאמר זה, נבחן מקרוב את הדלקת ונבין במה מדובר, מה גורם לה, איך מזהים את התסמינים שלה וכיצד ניתן לטפל בה.

הכל על דלקת מפרקים
דלקת המפרקים שייכת למשפחת המחלות הכרוניות, שידועות כפוגעות באיכות החיים עד מאוד. על אחת כמה וכמה כשמדובר על דלקת מפרקים, שמדרדרת את איכות החיים וגורמת לאדם להרגיש מאוד לא טוב לגבי
עצמו ויכולותיו. הדלקת יכולה להופיע בפרק כף היד, בברכיים, בחלקים מעמוד השדרה ולעתים גם בכמה מפרקים במקביל.

בנוסף, ישנם שני סוגים עיקריים של דלקת מפרקים; דלקת שגרונית ודלקת ניוונית, שהיא גם הנפוצה ביותר. שני סוגי הדלקות עלולים להופיע בעקבות טראומה לגוף, או חבלה ישירה שנגרמת לאחד המפרקים. סיבות אחרות הן פעולה חוזרת המאופיינת בעומס על המפרק (למשל ריצה בקצב לא מותאם, הרמה של משאות כבדים), השפעה של בעיות רפואיות אחרות ועוד.

אם מורגשים לך כאבי מפרקים ברמה כזו או אחרת, הדבר עשוי לסמן על מצבים רפואיים אחרים רבים; סיבוכים אורטופדיים למינהם, בעיה במערכת העצבים ועוד. מלבד זאת, ישנם תסמינים ספציפיים שכדאי לתת עליהם את הדעת, שכן הם עשויים להצביע על קיומה של דלקת מפרקים:
• כאבים עזים – כאבי מפרקים הם תסמין נפוץ לדלקת, בעיקר כשהם מורגשים וכואבים יותר בזמן מנוחה. אם כשאינכם עושים דבר אתם חשים כאב, שפוחת ברגע שמתחילים לזוז, כדאי לבדוק את הנושא.
• נפיחות ואדמומיות מקומית – כשהמפרקים כואבים ובנוסף גם אדמומיים ונפוחים, ישנו חשד כמעט מובהק לדלקת מפרקים. שימו לב למפרקים שלכם ואיך הם נראים.
• קישיון – זהו כנראה התסמין האופייני של דלקת המפרקים. בבקרים, אחרי שעות של מנוחה, המפרקים מרגישים נוקשים מהרגיל וזה יכול גם לקחת שעות עד שהנוקשות הזו עוברת. הדבר משפיע באופן ישיר על התפקוד היום יומי וכאמור, בעיקר בשעות הבוקר.
• טווח תנועה קצר – כתוצאה מכל אלו, טווח התנועה מתקצר מכיוון שהמפרק פשוט לא מסוגל למלא את תפקידו לחלוטין. לפתע כל תנועה מצריכה מחשבה ותכנון, ואורח החיים נפגע משמעותית.
• שינוי חיצוני – ככל שהדלקת מוזנחת ולא מטופלת, נוצר הרס של רקמות הסחוס שמצפות את המפרק. הדבר עלול להתבטא בעיוות נראה לעין של המפרקים. מדובר בשלב מתקדם מאוד, שאפשר למנוע בקלות על ידי תשומת לב לגוף וטיפול מוקדם.
• עייפות ותשישות – גם אלו תסמינים שמופיעים ככל שמזניחים את הטיפול בדלקת. הכאבים העזים שמלווים את האדם לאורך כל היום גורמים לתחושה כללית לא טובה בכלל המלווה בעייפות ותשישות, חוסר רצון והימנעות מפעולות יום יומיות בשל הכאבים שמתלווים אליהם.

לפנות לאורתופד מומחה בהקדם האפשרי
אם תוך כדי קריאת מילים אלו הבנת שייתכן שישנה בעיה עם המפרקים שלך, זה הזמן לפנות לאורתופד מומחה ועדיף כמה שיותר מהר. ככל שמקדימים לאתר את הבעיה, כך קל יותר לטפל בה והתהליך גם הוא קצר יותר ואינו מלווה בכאבים רבים ואי הנוחות שמאפיינת כל כך את דלקת המפרקים.

לקריאה נוספת, כדאי להיכנס לאתר של https://www.drbender.co.il ולקרוא עוד על דרכי הטיפול בדלקות המפרקים, מדוע הן נוצרות והאם ניתן למנוע איתן. אל תשכחו ליצור קשר עם דוקטור בנימין בנדר לקביעת תור, ולחזרה מהירה לשגרה מלאה – עם טווחי תנועה מלאים, אפס כאבים ויכולת לעשות כל מה שרק נרצה ללא אי נוחות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה